Risc de alunecări de teren în județul Sibiu. Harta va fi actualizată.

Consilierii județeni vor aproba mâine, în ședință extraordinară, indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Actualizare hărți de risc natural pentru alunecări de teren”, devizul general al proiectului și contribuția proprie a Județului Sibiu.
Valoarea totală a proiectului se ridică la 3.570.000 de lei (inclusiv TVA), jumătate din sumă fiind asigurată din bugetul local al județului.
Teritoriul studiat în vederea actualizării hărților de risc la alunecări de teren va cuprinde o suprafață de aproximativ 3.500 de kilometri pătrați. Din cele 36 de unități administrativ-teritoriale în care există acest fenomen, cea mai mare suprafață cu risc se află pe teritoriul comunei Jina – 325,20 kmp, al orașului Săliște – 226,50 kmp și al orașului Avrig – 168,30 kmp.
Zonele ”active”
Vor fi analizate cu prioritate zonele în care s-a constatat o instabilitate a terenului:
– DJ107B limita jud. Alba – Păuca – Alămor – Mândra – Slimnic – tronson cuprins între km 33+308 – 33+386,
– DJ 104G Săcădate – Nucet – Cornățel – Roșia Nou – tronson cuprins între Săcădate și Nucet,
– DJ106A Sibiu – Rășinari – Păltiniș – Şanta – aproximativ la km 20+000,
– DJ106J DJ106A – Gura Râului – Orlat (inters.DJ106E) – tronson cuprins între Gura Râului și intersecția cu DJ106A,
– DJ143B Sibiu – Rusciori – Mag – Amnaș – Apoldu de Jos (inters. DJ106G) – zona de coborâre spre Amnaș în pădure,
– DJ106G Poiana – Dobârca – Miercurea – Apoldu de Jos – Ludoș – Gusu – inters. DJ107B – tronson cuprins între Gusu și intersecție DJ107B,
– DJ106E Cristian (int. DN1) – Orlat – Sibiel – Vale – Săliște – Galeș – Tilișca – Rod-Poiana Sibiului – Jina limita jud. Alba – tronson cuprins între Jina și Dobra,
– DJ106D DN1 – Cisnădie – Cisnădioara – Dumbrava Sibiului – Rășinari – Poplaca – Orlat – Săcel – DN1 – în zona Cisnădioara,
– DJ105A DJ106 – Marpod – Ilimbav – Săsăuș – Şomartin – Bruiu – lim. jud. Brașov – km 23+800 între Bruiu și Şomartin,
– DJ142C Dumbrăveni – limita jud. Mureș – tronson cuprins între intersecția DJ151B – limita jud. Mureș km 6+000,
– DJ106C Sibiu – Cisnădie – Sadu – tronson cuprins între ieșirea din Cisnădie – Tocile
Termen estimat: 2 ani
Studiile vor include și o bază de date geospațială în format GIS, în sistem de proiecție stereografică 1970, în care se vor transpune hărțile de risc actualizate.
Documentațiile și monitorizarea se vor realiza pe parcursul a 2 ani, în două etape:
Etapa 1 (1 an) – valoare estimată 2.000.000 lei + TVA și va cuprinde cel puțin următoarele activități:
– Inventarierea alunecărilor de teren active si crearea bazei de date,
– Campanii de teren,
– Realizarea pofilelor geotehnice,
– Modelarea stabilității versanților,
– Raport intermediar,
– Zboruri UAV de monitorizare (an I).
Etapa 2 (1 an) – valoare estimată 1.000.000 lei +TVA și va cuprinde cel puțin următoarele activități:
– Campanii de teren,
– Zboruri UAV de monitorizare (an II),
– Raport final/hărți de risc/baza de date GIS,
– Diseminare către stakeholder.