INCARCARE

Ce anume cauti?

Actualitate Educatie Naţional

Ministrul Educației recunoaște că unele materii sunt nefolositoare

În școlile din România se dau prea multe note mari, și nu întotdeauna pe merit, a spus la Digi24 ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu crede că evaluările nu reflectă situația reală din sistemul de Educație. În același timp, ministrul a recunoscut că programele sunt prea încărcate și că elevii învață lucruri nefolositoare. 

”Evaluările şi-au pierdut foarte mult din relevanţă.  Dacă anul trecut, 53 la sută dintre elevi aveau peste media 8,50, am cules date la finalul primului semestru şi nu mai sunt 53 la sută elevi de top, după note, peste 8,50, sunt 60 la sută. În ritmul ăsta unde o să ajungem? Dacă se păstrează acest trend, înseamnă că într-unul sau doi ani, o să avem sută la sută elevi cu note maxime şi atât”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a afirmat că sunt nemulţumiri legate de programele supraîncărcate și de clasele prea numeroase, dar că această din urmă problemă a fost deja rezolvată.

”Rezistenţa la schimbare. Nici măcar nu pot fi acuzaţi profesorii care predau o anumită disciplină că îşi iubesc atât de tare disciplina aceea încât nu au vrut să renunţe la nimic, nici din numărul de ore, nici din materia predată. Am ajuns să facem geometrie vectorială pentru toţi copiii. Eu nu cred că e necesar pentru toţi copiii geometria vectorială, de exemplu. Nu cred! Se pot supăra pe mine colegii de matematică, profesorii de matematică. Eu sunt totuşi absolvent de matematică – fizică, treapta I, treapta a II-a la Sfântul Sava şi m-am descurcat fără geometrie vectorială. Adică am reuşit să fac câte ceva în viaţă şi fără geometrie vectorială. S-ar putea să mai existe şi alţi tineri care să reuşească să facă câte ceva în viaţă, mult sau puţin, fără geometrie vectorială”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Etichete:

Recomandam sa citesti si