Noi lucrări finalizate pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda

RETTER Projectmanagement mărește ritmul lucrărilor la Km 26+253,75 de pe Austostrada Sebeș-Turda Lot 2 și câștigă în paralel noi proiecte cum este cel de curând atribuit de pe Autostrada de Centură București (A0) – Lotul 1, în cadrul asocierii cu Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a.
Pentru proiectul ce vizează Autostrada Sebeș-Turda Lot 2, au fost realizate ample lucrări la pasajul peste calea ferată electrificată de la km 26+253,75, peste magistrala CF 300 București-Brașov-Cluj-Napoca-Episcopia și linia CF 201 Teiuș-Coșlariu cu o lungime totală de 217 m, un pasaj care se face remarcat prin faptul că nu a fost prevăzut cu aparate de reazem. Acest lucru a fost posibil prin realizarea unei conexiuni monolite între infrastructură și suprastructură. Deformațiile preconizate pe direcția longitudinală a structurii au fost preluate de sistemul ingenios al culeelor unde, pereți zvelți, aflați la apărarea zidului de gardă, îndeplinesc rolul unor pendule. Pasajul, la care s-au folosit 24 de grinzi simplu rezemate de tip VTR® (ger. VerbundTrägerRost / ro. rețea de grinzi compusă), este format din două tabliere paralele, unul pentru fiecare sens de circulație. Ambele tabliere au câte 6 deschideri cu lungimi cuprinse între 28,00 m și 48,00 m. Execuția structurii a fost finalizată la începutul lunii octombrie, inclusiv sistemul de evacuare al apelor și rebordul metalic.
Cea mai mare provocare întâlnită, dar cu succes asumată și finalizată de firma RETTER Projectmanagement, a fost turnarea pendulilor de la înălțimi de peste 8 m. Acești penduli sunt niște elemente lamelare din beton care, în cazul de față, au avut peste 8 m înălțime și o lățime de doar 40 cm ceea ce a făcut ca operațiunea de turnare să fie una extrem de dificilă, foarte greu de pus în operă dar pe care RETTER Projectmanagement a finalizat-o cu succes dovedind încă o dată abilitățile și pregătirea tehnică de excepție a personalului implicat în proiect.
De la Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda ne îndreptăm privirea spre sud unde, în asociere cu Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a, RETTER Projectmanagement a câștigat contractul de proiectare și execuție a Lotului 1 din Autostrada de Centură (A0) Nord a Capitalei. Acesta este un proiect de circa 815 milioane de lei desfășurat pe un tronson de aproximativ 17,5 km care va face legătura între A0 Sud aproape de A1 și intersecția cu DN1.
Aceasta este o nouă oportunitate de a ridica ștacheta pe plan local în ceea ce privește profesionalismul, pregătirea tehnică, calitatea, soluțiile tehnice și viziunea, în abordarea noilor provocări din domeniul construcțiilor ce vizează infrastructura rutieră din România.
„Lucrăm doar cu oameni bine pregătiți, având capacitatea de a dezvolta soluții inovative la nivel european, împreună cu partenerul nostru SSF-RO și SSF München”, a declarat Guido RETTER (CEO).