fbpx
INCARCARE

Ce anume cauti?

Actualitate Judet

Mocănița are un nou vagon, salvat de la fier vechi

Trenul turistic care circulă pe Valea Hârtibaciului s-a îmbogățit cu încă un vagon de călători românesc, după o investiție de peste 300.000 de lei. Vagonul a fost deja reunit cu fratele sosit de la aceeași uzină la mijlocul anului trecut și va suplimenta cu încă 30 de locuri capacitatea de transport a trenurilor turistice începând cu sezonul 2024”, anunță Asociația Prietenii Mocăniței, pe pagina de facebook.

Răscumpărat de la Remat

Produs la fabrica de vagoane MEVA din Drobeta Turnu-Severin la mijlocul anilor ’80, acest vagon a circulat între Sibiu și Agnita până în anul 2001, cu numărul de înmatriculare CFR 70532520053-7. Ulterior, a fost abandonat la capăt de linie, în gara Sibiu și mai apoi în fața depoului mocăniței din Sibiu, unde a ajuns adăpost pentru oamenii străzii și a fost vandalizat. ”Vândut într-un final către Remat, el a fost salvat pentru proiectul de revitalizare a mocăniței de sub flacăra de autogen, la propriu, fiind deja în curs de tăiere de către angajații Remat-ului atunci când, în anul 2008, a fost oferit alt fier vechi la schimb, pentru el și încă alte trei vagoane similare. O parte din podea și din structura interioară erau deja tăiate, tot mobilierul interior, scaunele, instalația electrică și geamurile au fost rupte, sparte și scoase afară. Fiind complet gol, a devenit depozit pentru toate elementele ce fuseseră deja îndepărtate, atât din el cât și din alte două vagoane similare deja tăiate, fiind astfel transportat la Agnita, unde, timp de 15 ani, a așteptat vremuri mai bune”, scrie Asociația.

Mocănița are un nou vagon, salvat de la fier vechi Mocănița are un nou vagon, salvat de la fier vechi Mocănița are un nou vagon, salvat de la fier vechi

Restaurare din fonduri europene

În cele din urmă, prin contribuția unuia dintre voluntarii Asociației Prietenii Mocăniței”, cel mai jalnic dintre vagoanele salvate atunci de la tăiere” a fost răscumpărat. După 18 luni de muncă și 311.780 de lei din fonduri europene nerambursabile, pe poarta uzinei SC Calea Ferată Îngustă SA din Crișcior ieșea un vagon ca nou, despre care cei de acolo au zis: “Ați avut un fier vechi bun numai de tăiat și acum aveți un vagon nou, numai bun de circulat!”

Vagonul face parte din proiectul „Un tren pentru Mocăniță”, depus de Asociația Prietenii Mocăniței în parteneriat cu comuna Marpod la GAL Microregiunea Hârtibaciu și finanțat cu fonduri europene nerambursabile, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR).

Etichete:

Recomandam sa citesti si