Evaluare Națională pentru clasa a II-a
Săptămâna viitoare, 4.303 elevi de clasa a II-a, din 165 de școli din județul Sibiu, vor susține examenul de Evaluare Națională. Testele sunt programate pe trei zile, din 9 până în 12 mai.
Probele încep la ora stabilită de fiecare unitate de învățământ, în momentul în care, în fiecare sală, se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Timpul destinat unei lucrări scrise este de 30 de minute.
Testele sunt structurate astfel:
a) primul test vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise;
b) al doilea test vizează evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite;
c) al treilea test vizează evaluarea competenţelor de matematică.
Pentru elevii minorităților naționale, care studiază în limba maternă, testele sunt structurate astfel:
a) evaluarea competenţelor de receptare- producere a mesajelor scrise în limba română;
b) evaluarea competenţelor de matematică (aceste teste sunt atât în limba în care au studiat, cât şi în limba română(.
c) evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite în limba maternă;
d) evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise în limba maternă.
Testele de la Evaluarea Națională pentru elevii claselor a II-a se evaluează în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate. Rezultatele individuale obţinute nu se afişează, nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin: elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde aceasta se impune; informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
”Rezultatele individuale la Evaluarea Națională pentru elevii claselor a II-a, cuprinse în fişele de evaluare, sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic şi de către colectivul de catedră din fiecare unitate şcolară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informaţii diagnostice şi prognostice în vederea orientării şi optimizării învăţării. Decizia privind elaborarea planului individualizat de învăţare al elevului se ia coroborând rezultatele la Evaluarea Națională pentru elevii claselor a II-a cu datele şi observaţiile înregistrate de-a lungul parcursului educaţional al elevului”, precizează prof. Rodica Țălnariu, președinte al Comisiei Județene EN II, IV, VI și inspector școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar Județean Sibiu.
Calendar Examen Evaluare Națională 2023 pentru clasa a II-a
9 mai 2023 – Limba română sau limba maternă – scris
10 mai 2023 – Limba română sau limba maternă – citit
11 mai 2023 – Matematică
12 mai 2023 – Limba română pentru minoritățile naționale – scris și citit