fbpx
INCARCARE

Ce anume cauti?

Actualitate Judet

DRUMSERV construiește la standarde europene

Zona de Nord a județului Sibiu va avea o rețea rutieră la standarde europene, o dată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a drumului județean Ocna Sibiului – Loamneș – Șoroștin – Țapu. Garanția o reprezintă însuși constructorul – SC DRUMSERV SA, care și-a demonstrat deja seriozitatea la execuția lucrărilor de modernizare a drumului județean Mediaș – Moșna – Pelișor – Bârghiș. Valoarea contractului semnat în septembrie 2021 este de peste 106 milioane de lei (cu TVA inclus), însă au existat și vor mai fi ajustări ale costurilor de execuție, din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcții și combustibili. Aproximativ 98% din sumă reprezintă fonduri europene și guvernamentale nerambursabile.

Accelerarea dezvoltării economice

Modernizarea drumului județean DJ 106 B – A1 – Ocna Sibiului – Loamneş – Şoroştin – Ţapu crește posibilitatea atragerii investitorilor în zona cuprinsă între Valea Târnavelor și Valea Secașelor. O rețea de drumuri la standarde europene înseamnă accelerarea dezvoltării economice a localităților traversate de DJ106, atrăgând forța de muncă din aceste comune, ca urmare a creșterii calității condițiilor de deplasare. Modernizarea drumului DJ 106 B este unul dintre cele trei mari proiecte derulate de Consiliul Judeţean Sibiu, cu finanțare din fonduri europene, celelalte două fiind: Reabilitarea şi modernizarea DJ 106 Agnita – Sighişoara şi Reabilitare şi modernizare DJ141 Mediaş – Moşna – Pelişor – Bârghiş.

DRUMSERV și-a dovedit capacitatea și seriozitatea

Opt asocieri de firme din ţară şi străinătate, însumând 48 de operatori economici, au depus oferte pentru realizarea lucrărilor de modernizare a drumului DJ 106 B, iar în urma evaluării acestora a fost desemnată câştigătoare oferta înaintată de SC DRUMSERV SA din Târgu Mureş. Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat în 28 septembrie 2021, de Daniela Cîmpean, preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu (CJS), şi Sergiu Creţu, director SC DRUMSERV SA Târgu Mureș. În 18 octombrie 2021, CJS a predat amplasamentul și a emis ordinul de începere a lucrării. Perioada de execuție este de 24 de luni, deși, inițial, era de 36 de luni. “Mizăm pe capacitatea de mobilizare a constructorului, care ne-a convins prin seriozitatea cu care a executat modernizarea drumului județean DJ 141 B Mediaș – Bârghiș”, anunța, anul trecut, președintele CJS.

Lucrări complexe

Potrivit contractului de execuție, SC DRUMSERV SA va realiza, pe traseul celor 35 de kilometri ai drumului dintre Ocna Sibiului și Țapu, următoarele lucrări:
• consolidarea drumului în zonele vulnerabile la alunecări de teren
• două treceri la nivel cu calea ferată modernizate
• cinci poduri reabilitate
• două poduri construite
• platforma rutieră refăcută
• rigole
• podețe reabilitate
• drumuri laterale amenajate
• accesul la proprietăți
• parcări
• stații de autobuz cu 8 adăposturi pentru călători

DRUMSERV construiește la standarde europene

Stadiul lucrărilor

Prin graficul lucrărilor înaintat către beneficiar, anul aceasta s-a propus executarea lucrărilor în extravilan. Potrivit reprezentanților SC DRUMSERV SA, până în luna iulie 2022, au fost executate următoarele lucrări:

1. Lucrările de terasamente s-au finalizat pe sectorul de drum ieșire Ocna Sibiului – Mândra, ieșire Loamneș – intrare Hașag (aproximativ 10 km) și ieșire Șura Mare – intrare Ocna Sibiului (3 km).
Momentan, se lucrează pe sectoarele ieșire Hașag – intrare Șoroștin( la km 27 – 30) și ieșire Șoroștin – intrare Țapu (km 33 – 38). Se execută lucrări în fundația drumului, constând din săpătură, consolidrea fundațiilor cu blocaj de bolovani; strat de formă din balast și asigurarea scurgerii apelor prin șanțuri tehnologice.

2. Structură drum. S-au finalizat lucrările până la stratul de legătură din asfalt (Badpc 22.4) – între ieșire Ocna – Mândra (aproximativ 6 km). Momentan, se lucrează la stratul de bază și așternerea stratului de legatură din asfalt pe tronsonul ieșire Loamneș – intrare Hașag (4 km).

3. Lucrări de asigurarea scurgerii apelor. S-au finalizat drenurile longitudinale în corpul drumului (pe 5 km), acestea fiind lucrări adiționale, care au fost necesare pentru buna drenare a apelor de pe versanți. Podețele prevăzute în proiect (114 bucăți) sunt finalizate în proporție de 90% , fiind montate și în localități, și în afara lor. Șanțurile acoperite sunt terminate în localitatea Șoroștin și se lucrează la ele în Mândra și Loamneș. Rigole acoperite ranforsate sunt finalizate și la intrarea în Țapu (aproximativ 1.100 de metri liniari).

4. Consolidări. Sunt finalizate două sectoare de drum pe care s-au prevăzut consolidări cu coloane forate (beton), la km 16 și 24 – câte 50-75 metri /sector. Începând din data de 16 august se demarează și lucrările de consolidare în localitatea Țapu. S-au finalizat și lucrări prin consolidarea terenului de fundare / prin blocaje de bolovani în zonele unde au fost necesare extraexcavații (între km 13 și 14).

5. Poduri. În prezent, se lucrează la trei din cele șapte poduri prevăzute în proiect: – la km 13 – ieșire din Ocna Sibiului, la km 18 – intrare Mândra și la km 38 – ieșire Șoroștin. La două dintre aceste poduri, lucrările sunt finalizate în proporție de aproximativ 50% (o jumătate de cale), iar pentru podul de la km 38 au fost finalizate lucrările de infrastructură și se lucrează la amenajare de albie și suprastructură.

6. Siguranța circulației. Au fost finalizate lucrările de betonare pentru fundații adâncite la parapeți în localitatea Șoroștin și la intrarea în Țapu, pe o lungime de aproximativ 1.500 de metri liniari.

7. Utilități. Rețelele de gaz sunt relocate deja în localitățile Șoroștin și Țapu, iar în Loamneș s-au demarat lucrările.
Pentru relocarea rețelei electrice și mutarea de stâlpi, constructorul se află în faza de avizare a lucrărilor conform proiectului.

DRUMSERV construiește la standarde europene

Proiect pe fonduri europene

Valoarea contractului semnat în septembrie 2021 este de peste 106 milioane de lei (cu TVA inclus), însă au existat și vor mai fi ajustări ale costurilor de execuție, din cauza creșterii prețurilor la materialele de construcții și combustibili. Aproximativ 98% din sumă reprezintă fonduri europene și guvernamentale nerambursabile. Finanțarea a fost obținută prin Programul Operațional Regional 2014-2020, Prioritatea de investiţii 6.1 – ”Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare și terţiare la infrastructura TEN-T”. Astfel, acest drum județean va asigura conectarea localităților aflate pe traseu și va crea premisele necesare dezvoltării socio-economică a întregii zone, prin facilitarea mobilității populației și a schimbului de mărfuri dinspre și înspre zona traversată de drumul care urmează a fi modernizat.

Trafic estimat: 3.000 de autovehicule/zi

În calitate de beneficiar al proiectului, depus în parteneriat cu administrațiile publice din orașul Ocna Sibiului și comunele Șura Mică, Șeica Mică, Slimnic, Loamneș și Micăsasa, Consiliul Județean Sibiu a pornit de la premisa că drumurile județene au un rol important în dezvoltarea regională, asigurând accesibilitatea localităților și conexiunea cu drumurile naționale, pe de o parte, și cu străzile urbane și drumurile comunale, pe de altă parte. Peste 184.000 de persoane din județul Sibiu vor beneficia de reabilitarea acestei artere rutiere, care face conexiunea între Autostrada A1 și DN 14B din partea de Nord a județului. După finalizarea lucrărilor, traficul estimat va depăși valoarea de 3.000 de autovehicule/ 24 ore.

Conectivitate directă cu Autostrada și Aeroportul

”Prin implicarea autorităților publice de la nivel județean în acest proiect de modernizare și reabilitare a drumului județean, sprijinim îmbunătățirea vieții locuitorilor, dezvoltarea economică locală și regională și înlesnim legăturile dintre zonele urbane și cele rurale. Prin realizarea proiectului, se deschid comunele și orașele în vederea atragerii investitorilor în zonă. Astfel, urmărim dezvoltarea economică a orașului Ocna Sibiului și a comunelor adiacente, care pot atrage forța de muncă din zonă, a căror deplasare se va facilita. Drumul județean 106 B, în paralel cu DN 14, asigură conectivitatea directă cu A1 și Aeroportul internațional Sibiu a zonei din Podișul Târnavelor cuprinsă între Blaj și Copșa Mică-Mediaș”, a declarat Daniela Câmpean, președintele CJ Sibiu.

Etichete:

Recomandam sa citesti si