fbpx
INCARCARE

Ce anume cauti?

Actualitate

Clopoțelul „sună” în aplicația ZOOM, la Liceul de Artă Sibiu

Școlile sunt închise de mai bine de două luni, iar recomandarea Ministerului Educației a fost mutarea cursurilor în online. Cu toate acestea, din cei 64 578 elevi sibieni doar aproximativ 65%, dacă excludem preșcolarii, respectiv 72% au acces la aceste cursuri online, pe de-o parte fiindcă nu toți copiii au un computer sau tabletă cu acces la internet, pe de altă parte pentru că nu toți profesorii au pus în aplicare recomandarea ministerului. 3795 sunt în clasa a VIII-a, 2538 în clasa a XII-a, iar 284 în clasa a XIII-a.

Ieri am fost curioși să vedem cum decurge o oră online și cu acordul profesoarei Adriana Dincă și a elevilor acesteia am participat la ora geografie. La ora 10:00 fix a sunat „clopoțelul” aplicației ZOOM pe care asemeni elevilor a trebuit să o descărcăm pentru a avea acces la curs.

Ne-am așezat frumos în fotoliu (imaginându-ne că suntem în sala de clasă) și am așteptat strigarea virtuală a catalogului. În acele momente am retrăit emoțiile din liceu, dar de data aceasta în online. Din cei 26 de liceeni ai clasei a XII-a B, Secția de Arte Plastice din cadrul Liceului de Artă din Sibiu au spus „prezent” toți cei 20 de tineri care vor susține în acest an la Geografie examenul maturității= Bacalaureatul.

Ministerul Educației a aprobat calendarul examenului de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2020 și sesiunea august-septembrie 2020. Materia de Bac şi Evaluare Naţională nu va conţine materia de pe semestrul al II-lea. Astfel, alături de liceeni sibieni am participat la rezolvarea unei variante de Bacalaureat.

Clopoțelul „sună” în aplicația ZOOM, la Liceul de Artă Sibiu

Clopoțelul „sună” în aplicația ZOOM, la Liceul de Artă Sibiu

Clopoțelul „sună” în aplicația ZOOM, la Liceul de Artă Sibiu

Cu toate că, îi despărțea un ecran și zeci de kilometri cei 20 de elevi au fost foarte atenți și activi pe parcursul celor 40-50 de minute. Tinerii au rezolvat cerințele atunci când erau numiți de către doamna profesoară Adriana Dincă, au pus întrebări unde nu erau sigur de răspuns, au încercat să se implice cum au fi făcut-o într-o sală de clasă.

„Vă dați seama că este mai greu să îi țin activi și atenți, dar apelăm la buna lor credință și la o atitudine pozitivă. Eu mi-am parcurs materia. Consider că nu se compară materia predată în sala de clasă cu cea predată în online, însă noi la geografie avem norocul că putem folosi multe linkuri, multe hărți, filmuțe de pe youtube. Copiii mei sunt obișnuiți cu acest tip de materiale deoarece le trimiteam și înainte de pandemie pe whatsapp diferite linkuri sau jocuri geografice pentru a le ușura învățarea. Bineînțeles că, vom ține cont în notarea elevilor de cunoștințele pe care le au, de implicarea lor la aceste ore, iar pe baza testelor rezolvate vor primi o notă în catalogul online. Noi în această perioadă trebuie să punctăm și atitudinea, implicarea, pentru că vrea să participe, deoarece sunt și mulți elevi care se ascund în spatele faptului că nu se pot conecta, că se blochează, nu au internet pe telefon, care găsesc tot felul de scuze.”, spune Adriana Dincă.

Părerile liceenilor despre redeschiderea școlilor și al cursurilor online sunt împărțite. Dorul de colegi, de poveștile și râsetele din timpul pauzelor sau al șușotelilor din timpul orelor, dar și al explicaților profesorilor sunt principalele motive pentru care elevii ar reveni de mâine pe băncile școlii.

„Eu prefer orele fizice, datorită colectivului, a interacțiunii cu colegii și profesorii. Simt că nu am terminat această experiență a liceelui.”, a spus Paul Marcu.

„Ne-a fost furat un semestru, banchetul, festivitatea de absolvire…totul. ”, consideră Alexandra.

Liceeni sunt foarte conștincioși, spunând că nu încearcă să copieze răspunsul la întrebare adresată de profesorul în timpul orei online. „Nu cred că este cea mai bună idee, deoarece dacă faci o pauză mai lungă, profesorul va realiza că citești de undeva.” este de părere Sonia.

„Absențele nu se trec, dar prezența, acolo unde există posibilități de participare, dă posibilitatea unei notări spre maxim, deoarece se poate evalua atitudinea elevului față de învățare. În cazul elevilor care nu au minim două note la o materie se vor respecta cele 5 scenarii (notă pe activitatea online, referate trimise sau, în cel mai rău caz, media de pe semestrul I devine medie anuală.”, potrivit lui Constantin Dincă, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Sibiu.

Pregătirea elevilor de la Liceul de Artă pentru Bacalaureat se face și prin intermediul proiectului ROSE, de pe site-ul liceului. Elevii din anii terminali pot participa online gratuit la meditațiile pe care profesorii le organizează pentru geografie, istorie, română.

 

Etichete: