fbpx
INCARCARE

Ce anume cauti?

Actualitate Judet

Cinci poduri din județ în curs de modernizare

Este vorba despre podurile de pe raza localităților Roandoala, Nemșa, Moșna, Iacobeni și Arpașu de Jos. Acestea vor fi modernizate până la sfârșitul anului 2013.

Podul de la Roandola, comuna Laslea, de pe DJ 143 A, la km 7+ 867, cu o vechime de peste 100 de ani (construit în 1909), a fost demolat, iar până la finele anului 2012 se va construi unul nou. Acesta va avea 10 coloane, câte cinci pe fiecare parte. Lungimea podului va fi de 16,9 m, iar lățimea de 12,5 m , din care 8,4 m reprezintă partea carosabilă. Dimensiunile noului pod vor fi mai mult decât duble față de cele anterioare (lungimea de 7,5 m și lățimea de 5,5 m). Valoarea contractului se ridică la suma de 1.385.129 (fără TVA), lucrările fiind executate tot de SC Drumuri și Poduri Mureș.

Podul de la Nemșa, de pe DJ 141 la km 6 + 600, împreună cu podul de la Moșna  de pe DJ 141 la km 6 + 700 se demolează, ele fiind construite în anul 1962. Lucrările de execuție la ambele poduri sunt realizate de către asocierea de firme SC Multipland SRL și BMT Trans Construct SRL din Odorheiu Secuiesc, valoarea contractului fiind de 1.240.191,6 (fără TVA). Constructorii au ca termen de finalizare luna martie 2013.Noul pod peste râul  Nemșa, va avea o lungime de 14 m, față de 6,3 m cât avea cel vechi, și o lățime de 9,8 m, din care 7,8 m măsoară partea carosabilă, cele două trotuare fiind de câte un metru fiecare. Podul peste pârâul Moșna este prevăzut să aibă o lungime de 19,10 m (cu două rampe de câte 7 m) și o lățime de 9,8 m, plus trotuare.

Podul de la Iacobeni, de pe DJ 143, la km 21+ 700, SC Drumuri și Poduri Mureș, câștigătoarea licitației, a turnat ambele fundații și a început elevațiile, urmând să transporte grinzile din Aiud în șantier. Conform contractului în valoare de 789.204 (fără TVA), termenul de execuție este de patru luni, podul urmând a fi dat în folosință la sfârșitul acestui an. Podul de la Iacobeni a fost construit în anul 1950 și reabilitat în 1980. Dacă podul cel vechi care a fost demolat avea o lungime de numai 6 m și partea carosabilă măsura 3,5 m, podul cel nou va avea o lungime de 14 m și o lățime de 11 m, partea carosabilă fiind de 8,4 m, la care se adaugă câte două trotuare de 1,3 m.

Podul din Arpașu de Sus preconizat să fie finalizat până la sfârșitul anului 2012, va avea o lungime de 26,10 m, față de 16,5 m, și o lățime de  12,7 m, din  care partea carosabilă este de 11,2 m. Lucrările de modernizare a DJ 105 P, pe tronsonul menţionat, sunt executate de SC Geiger Transilvania SA în asociere cu SC Construcţii SA, valoarea investiţiei fiind de 9.303.432 lei fără TVA. Din aceste fonduri vor fi modernizate şi trei poduri: unul peste pârâul Arpăşel (943.978 lei), unul peste pârâul Seaca (884.571 lei) şi un altul peste pârâul Cârţişoara (887.976 lei). Termenul de finalizare a întregului proiect este stabilit pentru sfârşitul anului 2013.

Traficul auto și pietonal se va desfășura în condiții mult mai bune pe cinci poduri din județul Sibiu. Locuitorii din zonele respective, turiștii și toți cei care tranzitează județul nostru prin localitățile amintite se vor putea bucura de un acces mai bun, modernizat spre destinațiile dorite de dânșii. Reamintesc sibienilor că una din prioritățile mele este îmbunătățirea infrastructurii de drumuri a județului și voi sprijini toate investițiile legate de acest domeniu”, a precizat președintele Consiliului Județean Sibiu, Ioan Cindrea.

 

Etichete:

Recomandam sa citesti si

1 Comment

  1. Mosneanu 13/09/2012

    Am vazut ca la Mosna se lucreaza der nu s-a facut prea multe. Le-a cazut utilajele in groapa si nu au mai reusit sa le scoata vreo 4 zile erau toti acolo in jur si nu faceai nimic In ritmul asta gata pana in 2015.