fbpx
INCARCARE

Ce anume cauti?

Judet

Botezul Domnului, prăznuit la Catedrala mitropolitană din Sibiu

Praznicul Bobotezei a adunat mulţimi de credincioşi la Catedrala mitropolitană din Sibiu, unde a fost săvârşită Sfânta Liturghie urmată de slujba aghesmei mari. Soborul slujitor a fost condus de Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, alături de care s-au aflat vicarul-administrativ al eparhiei, arhimandritul Ioachim Tomoiagă, prodecanul Facultăţii de Teologie Ortodoxă „Sfântul Andrei Şaguna” din Sibiu, pr. conf. univ. dr. Constantin Necula, cadre didactice universitare şi slujitori ai Catedralei mitropolitane. Răspunsurile liturgice au fost date de Corala „Timotei Popovici” a Catedralei mitropolitane din Sibiu, dirijată de pr. lect. univ. dr. Dan Alexandru Streza.

 

Din cauza situaţiei pandemice din această perioadă, slujba aghesmei mari nu a mai fost săvârşită, aşa cum este tradiţia, în Piaţa Mare din Sibiu, unde veneau toţi preoţii de la bisericile din oraş pentru a forma un sobor împreună cu IPS Mitropolit Laurenţiu şi slujitorii Catedralei mitropolitane. Slujba de sfinţire a apei a avut loc pe treptele Catedralei mitropolitane, fiind pregătite pentru credincioşi 7000 de sticle de 0.5 litri cu apă sfinţită, precum şi patru vase de 2000 de litri, aşezate în curtea locaşului de cult, astfel încât credincioşii să aibă acces facil la apa sfinţită şi să fie evitată aglomeraţia.

 

„Epifania” sau „Teofania”
În cuvântul de învăţătură, IPS Mitropolit Laurenţiu a explicat pe larg credincioşilor prezenţi înţelesurile şi importanţa sărbătorii Botezului Domnului. Ierarhul a explicat, de asemenea, ce rol are agheasma mare în viaţa duhovnicească a credincioşilor, amintind ajutorul ceresc primit de cei care gustă din ea cu multă credinţă şi evlavie.

 

„În momentul în care Mântuitorul a intrat în apa Iordanului observăm un fenomen pe care l-au prevestit proorocii Vechiului Testament. Prima semnificaţie a teologiei praznicului este cea legată de prevestirea Vechiului Testament, care a fost un pedagog spre Hristos, este o anticipare care s-a împlinit în Noul Testament, prin Hristos. Iordanul şi-a întors cursul apei înapoi. S-au mai întâmplat astfel de evenimente în Vechiul Testament care sunt amintite în slujbele noastre, mai ales în aceste paremii, aceste fragmente din scripturile Vechiului Testament. Dar de această dată s-a întâmplat minunea aceasta pentru că văzând pe Creator, creaţia s-a supus şi şi-a întors cursul apei înapoi. Dar fenomenul cel mai important care stă la temelia acestui praznic este arătarea Preasfintei Treimi. (…) Descoperirea Sfintei Treimi culminează cu arătarea în Iordan, de aceea şi această sărbătoare se numeşte «Epifanie», sau «Teofanie», adică arătarea Preasfintei Treimi”, a subliniat ierarhul.
Preoţii şi personalul Catedralei mitropolitane au împărţit la final sticlele cu apă sfinţită pregătite pentru această mare sărbătoare a creştinătăţii, pentru ca oamenii să guste din agheasma mare, să-şi sfinţească bunurile şi să ceară ajutor şi ocrotire de la Dumnezeu.

Etichete:

Recomandam sa citesti si